sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

Herätys, moouurrrr!

Meillä on ihan alusta lähtien ollut semmoinen järjestely, että olohuone on mun makuuhuone ja muut nukkuu pariovien takana. Suurin syy tähän järjestelyyn on, että meillä ei ole erikseen tuulikaappia eteisessä ja pariovet avautuvat suoraan eteiseen. Kukaan ei halua, että mä pääsisin livahtamaan ulko-ovesta ulos, jos joku sattuisi vaikka tulemaan iltariennoilta myöhemmin kotiin.

Mamman herätyskello näyttää tällaista aikaa oikeasti.


Jos mamma kuitenkin sattuu havahtumaan hiemankin ennen tuota aikaa, aloitan kunnon mourukonsertin, jotta mamma lähtisi aikaisemmin liikkeelle. Se on kyllä aika sitkeä ja yleensä venyttää nousemisen tuohon aikaan. Toisinaan vien kuitenkin voiton ja mamma lähtee liikkeelle aikaisemmin. Silloin mä olen jo odottamassa ovien takana.

Avaa ovi!


Tää kuva me laitettiin tähän vain sen takia, että näette, miten olen pilkuttanut lasien alarivin. Tassulinnan kommentissa taisin siitä mainita.



Ekaks me hoidetaan mamman kanssa pusut, pisut ja pesut, minkä jälkeen saan aamupalan. Märkäruokaa ja vettä :)




Kun ruokaa on maisteltu tai haisteltu, siirryn mourun kera mökkiin odottelemaan aamu-ulkoilua. Vienon ääneni kuultuaan mamma nostaakin mut ulos.


Iskä nostaa mut sisälle ennen kuin lähtee sinne työ -paikkaan. Mä meen yleensä sitten suoraan ansaituille aamu-päivä -unille koriin, joka on siellä saunan lattialla. Sieltä sitten heräilen, kun porukat taas tulee sieltä työ -paikasta, siis joskus iltapäivän puolella.

Viimeiseksi harottavat varpaat -kuva tassustani. You may kiss my paw, jos uskallat! Mamma kyllä uskaltaa :)



Hyvää vappuviikkoa kaikille!




10 kommenttia:

  1. Oho teillä pelaa palvelu sitten heti aamusta! Me saadaan nukkua emännän ja isännän välissä yöt. Annetaan sit niitte nukkuu nii pitkää ku ne haluaa. Ainaki yleensä. T. P&J

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä palvelun pitää pelata heti aamusta, kun kerran jättävät mut yön yli yksin :)

      Poista
  2. Meidätkin lukitaan ulos makuuhuoneesta tosi usein, ihan liian usein. Ei anneta mukamas emännän nukkua tarpeeksi, vaan hypitään liikaa sen päällä. Pyh sanon minä!
    Onneks sulla palvelu pelaa siellä hienosti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon joskus saanut kokeille makkarissa nukkumista, mutta mulla meni kuulemma kanssa hyppimiseksi :)

      Poista
  3. Hieno täplitys sulla ovessa; oletko ihan itse taiteillut? - Max

    VastaaPoista
  4. Me nukutaan mamin vieressä joka yö! Usein annetaan sen nukkuakin ihan pitkään, mutta ei tietysti aina.
    Tottakai pussataan tassua, pus!

    VastaaPoista
  5. Me annettiin ihmisen valita kahdesta, joko vähän rauhattomat yöt meidän kanssa makkarissa tai täysin nukkumakelvottomat yöt niin, että meidät lukitaan pois makkarista. Kummallista kyllä parin kokeilun jälkeen ihminen valitsi vähän rauhattomat yöt. Jotenkaan se ei tykänny kaatuvista keittiön tuoleista ja putoilevista tavaroista yöaikaan yhtään.
    -P&P

    VastaaPoista

Kiva, kun kävit! Kiva, kun kommentoit!